CIDIEN - OUTLAND EU

lördag 18 juni 2011

Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides


Idag drog jag och Stefan in till stan för att först gå lite i affärer (köpte lite fina grejer faktiskt!) och sedan hann vi med en fika på Avenyn för att sedan komma till bion ganska så lagom till att filmen började, bra timing! Lite synd att det började regna ungefär samtidigt som vi kom till stan, men det var ganska så mysigt ändå, framförallt när vi satt och fikade :) Det finns så mysiga ställen på Avenyn och hela stället är ju fint i sig.

Filmen då? Vi såg alltså senaste Pirates-filmen, som var helt okej! Mycket humor och Depp är ju helt underbar som Jack Sparrow, men jag saknade Bloom&Knightley lite faktiskt, blir inte riktigt samma grej. Å andra sidan är ju deras roll i historien ganska så över, så det hade väl blivit lite konstigt. Den var inte lika bra som föregångarna men helt klart sevärd - och så fick jag ju biopopcorn! ;)

2 kommentarer:

kjuk sa...

Tycker allt vi fick en mysig lite stund i stan iallafall. Ah som du sa, filmen var bra men saknar huvudkaraktärerna en del men kanske inte hade vart en bra film med dom nu när resan för dom är över:)

Tyranni sa...

Svar: Jo, det kostar en hel del att köpa märkeslack i svenska butiker, men Ebay är verkligen ett av mina bästa tips. ORLY som är mitt favoritmärke säljs knappt i Sverige och de få gånger jag hittat det så har det kostat runt 150kr och i vissa fall t.o.m mer, men på Ebay hittar man lätt nya, oöppnade lack från alla märken för runt 50-75kr ink frakt. Allt som krävs är ett paypal-konto. ^_^

Skicka en kommentar