CIDIEN - OUTLAND EU

onsdag 23 november 2011

Varning för gnäll

Jag vet inte om det är för att vi är i slutet på en patch eller om jag bara har tröttnat på wow, men just nu känner jag absolut ingen glädje i att spela. Något som varit återkommande till viss del under en bra tid, men nu är det som värst.

Något jag verkligen saknar som jag tror skulle göra det hela bättre är progress och viljan att progressa. Jag vill döda alla endgame bossar och inte efter en nerf för den delen. Den här veckan dödade vi allting idag, med Ragnaros på normal. Vi kommer inte ha folk till de andra raidsen av olika anledningar, bland annat att Stefan åkte till Thailand nu i 1,5 vecka. Jag hoppas inte 4.3 kommer mitt i hans resa, kan bli lite krångligt med folk.

Under hela Cataclysm har det varit problem i guilden konstant, det har aldrig fått flyta på helt bra en enda gång och det är något som verkligen tar bort lusten. Visst har vi sjukt roligt ändå och vi dödar ju några bossar, men jag vill ha mer. Jag vill ha folk som är intresserade av att progressa, folk som VILL wipa i timmar på Ragnaros heroic och inte försvinna så fort det är dags för progress. Sedan vill jag självklart ha spelare som kan sin klass utan och innan och som lär sig av sina misstag istället för att upprepa dem gång på gång.

Det spelar ingen roll hur mycket man rekryterar, för antingen får man inte in någon alls eller så försvinner någon annan samtidigt som man tar in en ny, alltid plus minus noll. Och oftast de bra spelarna som försvinner, såklart. Jag kan inte klandra dem riktigt, den här guilden är inte riktigt vad jag söker just nu heller och för att den ska kunna bli det krävs väldigt mycket tålamod. De bra måste stanna tills man får in fler bra, helt enkelt. Det värsta är att man själv blir så trött och inte riktigt orkar med längre. Får vara glad över de som fortfarande är kvar och något annat jag är glad över är den goa stämningen vi har under raids, den är guld värd.

Hur som helst ger jag inte upp, som vanligt, vill inte svika folk. Det är bara just det där att jag blir så himla trött. Jag hoppas att nästa patch blir en bättre patch för Fantastic Ten och framförallt hoppas jag på Mists of Pandaria. Så, nu har jag fått gnälla av mig lite och kan spela Skyrim istället! ;)

7 kommentarer:

Anonym sa...

deep shit mon

Steph sa...

Deep shit bro, som skolmöten! ;)

Phille / Esset sa...

Mer tid för skyrim!

Phille / Esset sa...

Massor med tid för skyrim!!

Sara ~ Candis sa...

SV. :D dom är verkligen verkligen fina.

Piranah sa...

Visst är det underbart? Suck. Vi startade vårt guild i augusti och har förlorat HALVA coregruppen. Jeez. Så alla som hade bra gear alltså. Och nu ska en till åka iväg till Thailand i en månad, precis när patchen släpps.
En sak som är bra med vårt guild är i alla fall att vi har folk som gillar att wipa i timmar så länge det är liiite progress och inte är en gearcheck vi inte klarar av :) Vi har ju dock inte haft möjlighet att ens testa Baleroc och Beth hc på riktigt ännu :(

Steph sa...

Det är så tråkigt när det händer. Man får bara hoppas på lojala spelare och kämpa vidare. Skönt att ni har sånt folk iaf! :)

Skicka en kommentar