CIDIEN - OUTLAND EU

torsdag 7 april 2011

Dungeon Finder: Call to Arms

Eftersom flera av mina kompisar redan tagit upp det med mig tänkte jag skriva här på bloggen vad jag tycker om det nya systemet som sägs ska komma till 4.1 "Dungeon Finder: Call to Arms", kopierar lite från en bluepost för de som inte redan läst:

Call to Arms is meant to lower wait times by offering additional rewards for queuing as the currently least represented role. To be eligible for the additional rewards you must solo queue for a random level-85 Heroic in the role that is currently being Called to Arms, and complete the dungeon by killing the final boss. Every time you hit these requirements (there is no daily limit) you'll receive a goodie bag that will contain some gold, a chance at a rare gem, a chance at a flask/elixir (determined by spec), a good chance of receiving a non-combat pet (including cross faction pets), and a very rare chance at receiving a mount. The pets offered come from a wide variety of sources, and include companions like the Razzashi Hatchling, Cockatiel, and Tiny Sporebat, but the mounts are those specifically only available through dungeons (not raids), like the Reins of the Raven Lord from Sethekk Halls, Swift White Hawkstrider from Magister's Terrace, and Deathcharger's Reins from Stratholme. (klicka här för att läsa mer)

Själv tycker jag inte om denna lösning, nu blir det alltså lite qq:ande ur samlarsynpunkt! Jag har de mounts och pets som erbjuds (åtminstone de som är listade) och framförallt när det gäller mountsen så har jag, precis som flera andra, farmat väldigt mycket för att få tag i dem. Deathchargern är den enda du kan köra flera gånger per dag, Raven Lord och Hawkstridern går ju som bekant bara att göra en gång per dag och därför tycker jag det känns lite fult att healers/tanks nu ska kunna spamma random hc och därmed ha större chanser på dessa mounts. Precis som med Blue Drake lär det inte dröja längre innan dessa mounts syns precis överallt, vilket jag verkligen tycker är tråkigt.

Det känns även lite orättvist mot pure-dps klasserna som varken kan gå tank eller healer utan att rerolla, medan en hybrid får betydligt större chans på mounts och pets (och ytterligare saker), lite surt för dem som fortfarande farmar dem, nästan lite som ett straff för att man inte valt en hybridklass. Däremot får ju dps kortare köer vilket är väldigt positivt i sig om det fungerar.

Man kan ju dock aldrig riktigt veta hur detta system skulle te sig i slutändan, vem vet, det kanske helt eliminerar bristen på tanks/healers (även om jag tvivlar på det)! Det är helt enkelt bara att vänta och se.

Bara lite åsikter från min sida, alla får ju tycka vad de vill!

5 kommentarer:

www.twitter.com/edisonwum sa...

Tycker det är en ganska smart idé (men å andra sidan kan ju jag tanka å heala) :pp

Steph sa...

Det lär ju i alla fall locka mer healers+tanks till en början!

kjuk sa...

ah de kommer nog bli lättare för dps att komma in snabbt in i en instance. eller jag hoppas de iallafall

Piranah sa...

Mjä.. låter sådär.

Merc sa...

Haha ajo men jag fattar! Tror att jag känner som jag gör eftersom jag alltid varit i ytliga Sthlm o tröttnat bara. Det du säger ser jag nu som rena spa-upplevelsen, haha! Men känner jag mig själv rätt så lär jag tröttna även på det .. Nu mitt i allt känns detta lugnt o skönt. Just för att jag alltid kommer ha släkt o vänner i Sthlm gör nog att det känns lättare också, kan alltid återvända och få lagom dos av både och I guess :) kul att du tittade in i min blogg också, long time no see! Även om vi ÄNNU inte lyckats ses - illa!

Skicka en kommentar