CIDIEN - OUTLAND EU

fredag 9 september 2011

Dragonwrath, Ny look & Warrior t13

Här kommer en update med lite allt möjligt jag tänkt på under de senaste dagarna. Har haft ganska så fullt upp med skolarbete och därför inte riktigt hunnit blogga, så det får bli en fet post istället, enjoy! :)

Dragonwrath, Tarecgosa's Rest: Mitt i veckan uppdagades det att dropchansen för Smoldering Essence hade blivit betydligt mindre för att Blizzard ansåg att det gick för snabbt för guilderna att göra klart stavarna.

Detta slog allra mest tillbaka på 10man guilderna och efter några tjocka trådar med uträkningar och upprörda spelare valde de därför att dra tillbaka nerfen från 10man raids och istället öka antalet Essence man får där, vilket jag tycker är kanon. Nu kanske jag hinner få min legendary före 4.3!

Just nu är jag 705/1000 in på questen Time Grows Short, så om 2-3 veckor får jag nästa stav och ska börja samla Essence för den slutgiltliga. Beroende på när 4.3 släpps kanske jag inte hinner få den före nästa content men det borde vara ganska nära inpå ändå, vi får se! Ser fram emot att få det underbara lilla petet på köpet :)

Rekrytering & Progress: Som jag nämnde i ett tidigare inlägg saknar vi folk just nu och har därför en ganska vek grupp. Vi clearade allting i onsdags redan på grund av detta vilket är ganska tråkigt eftersom man inte har någonting att göra nu istället. Rekryteringen har dock inte gett så mycket hittils, men jag hoppas att den gör det snart. Inga fler clears på första raiden i alla fall!

Ny look: I vanliga fall brukar jag ju ha extrem otur med head-drops men kom i onsdags över en Flickering Cowl från Lord Rhyolith. Headet går i samma design som warlocks tier men personligen tycker jag att den passar ganska bra med det övriga magegearet. Det bästa är ju att jag och Neweqa ser likadana ut om vi har show head ;)

Matchar för övrigt setet med Sunreaver-tabarden som jag tycker passar in väldigt bra till resten av min armor, färgerna är ju helt perfekta! :)

Warrior t13: Jag fick syn på warriors tier 13 imorse och damn vad snyggt det är! Kolla bara på klorna som griper tag i axlarna, haha och små drakhorn på hjälmen! Kanske borde ta och levla upp min lilla warrior illa kvickt? Haha

 Hoppas verkligen att mage-setet blir lika snyggt eller kanske snyggare? ;) är ganska nöjd med det set jag redan har faktiskt eftersom jag tycker det ser väldigt bra ut på bloodelves.
Det var allt for now, får väl se om jag gör fler sånahär poster om flera saker i framtiden, det är faktiskt roligare än att posta kortare poster om varje enskild sak, haha. Har även en ny liten idé till denna blogg, dyker förmodligen upp nu till helgen. Puss!

6 kommentarer:

Erik sa...

Kul inlägg!! Mer såna, fast 30 per dag.

Steph sa...

Tur att du är realistisk jämt ;)

Anonym sa...

Warrior settet är sannerligen snyggt! Tyckte också nerfen på 10manna drop-raten var lite väl hård.

Vad behöver ni rekrytera? har funderingar på att söka mig till ett nytt pve guild. ;)

Steph sa...

Vi söker allra främst en ny tank & en hunter, men exceptionella spelare finns det alltid plats för såklart :) så ingen klass är väl direkt utesluten!

Molly sa...

Hej. Jag undrar hur du gör så att man får upp det item som är länkat om man håller över länkningen? :o

Steph sa...

Det är ett script, mer går att läsa på denna länk: http://www.wowhead.com/tooltips

Skicka en kommentar