CIDIEN - OUTLAND EU

lördag 10 september 2011

Ur samlingen #1: Twilight Drake


Droppar: Sartharion med 3 drakar uppe, Obsidian Sanctum 25man

Hur jag fick den: Vi hade progressat ett tag på Sartharion3d i Var e VargeN. Själv var jag hyffsat ny i guilden vid den tiden och faktum är att jag aldrig någonsin trodde att jag skulle få draken eftersom vi var så många som skulle rolla när vi väl tog död på Sartharion (då visste jag förstås heller inte att den fortfarande skulle finnas kvar i spelet, men det gör ju ingen skillnad nu).

Efter några kvällars wipande så plockade vi till sist Sartharion och det blev roll på Twilight Drake. Jag vågade knappt titta på resultatet men efter en massa grattis i ventrilo så insåg jag att det var sant, jag hade rollat 98 vilket var högsta rollen och fick därmed mountet utdelat till mig. Det är ett av mina första och bästa minnen med Var e VargeN, jag var så otroligt glad!
Samling utanför för gruppbild & för att se draken live!

Jag fick mountet: den 25 januari 2009

Hur många runs/försök: Fick den som sagt på första killen.
En liknande bild fast lite bättre användes på Vargens hemsida, har tyvärr inte den själv. 

Tankar om mountet: Twilight Drake var det första riktigt rare mountet jag fick, med undantag för Rivendare mountet som jag fick innan, men det var ju redan då väldigt enkelt att farma (fast självklart lika tråkigt), därav blev blåbärsdraken redan från början min absoluta favorit i samlingen.

Jag använde min Twilight drake flitigt då det inte var många som hade den vid den tiden och den ju dessutom har en väldigt fin färg! Den kommer alltid symbolisera fina minnen från min gamla guild och inte minst flera av de underbara personer jag spelade med på den tiden. Twilight drake kommer alltid vara en av de viktigaste i min samling! Det var också den som fick mig taggad på att skaffa vartenda mount i spelet, och hur det slutar, ja det återstår att se!
Farmar herbs i Sholazar Basin tror jag bestämt!

5 kommentarer:

Meat sa...

Fler såna här inlägg Cid! roligt å läsa :)

martin sa...

åhh kommer också ihåg, den kvällen var en av dom bästa i wow helt klart :)

Steph sa...

Meat: Om jag lyckas hålla mig till planerna blir det ett per vecka :D

Martin: Ja, åh! Nostalgin <3

Erik sa...

Åh nostalgi helt klart! Man ser min lilla fina guldiga paladin på bilderna!

Gillar idén med inlägget!

Steph sa...

Hihi ja alla de bästa spelarna är med ;D

Skicka en kommentar