CIDIEN - OUTLAND EU

söndag 13 november 2011

Mina första timmar i Skyrim


De senaste timmarna
har jag spenderat i Skyrim. Behövde en liten paus nu eftersom jag är så trött. Tiden bara sprang iväg igårnatt, blir ju lätt så när man har något kul att göra. Svårt att hålla koll på klockan! Det har alltså inte blivit speciellt mycket sömn men desto mer spelande ;)

Så vad tycker jag om spelet hittills? Jag älskar det. Förmodligen gör jag en jäkla massa fel, använder fel gear och framförallt virrar runt lite överallt. Men det bästa med spelet är just att det inte gör någonting, även om jag hamnar i en stad jag egentligen inte skulle till finns det någonting att göra.

Jag köpte en häst och begav mig upp till snötäckta berg med extra mysstämning tack vare att det snöade, underbart!
Utöver det har jag lurat en tant och dödat ett par drakar också, såklart. Har dessutom tänd eld på min trogna vapendragare, som syns på båda bilder, ett antal gånger men hon verkar inte bry sig om det särskilt mycket, hon hänger på ändå. Jag måste nog öva lite mer på att sikta när det gäller eldbollarna!

Nu blir det som sagt lite spelpaus, förhoppningsvis raid ikväll (blev ingen i torsdags) så får vi se om det blir mer Skyrim efteråt eller om det får vänta tills imorgon.

5 kommentarer:

Anonym sa...

HEEJ! Detta är första gången jag kollar in din blogg, men jag finner den väldigt intressant. Jag har själv spelat wow sen vanilla, och ska börja blogga om det efter ett halvårs uppehåll.

I vissa bilder har jag märkt att du har bilder på etc. mounts, pets, osv.

Var fixar du dina bilder? x3

Lec sa...

mindre skyrim, mer sova!;)

Steph sa...

Anonym: Hej! Vad roligt, då får du ta och lämna en kommentar med länk här då :)

Jag redigerar mina bilder i Photoshop :)

Lec: Skulle inte tro det, sova kan man göra i graven!

Lec sa...

måste ju ha kraft till annat är skyrim;)

Steph sa...

Icke ;)

Skicka en kommentar