CIDIEN - OUTLAND EU

söndag 1 januari 2012

2011 - året som gick 1

Först tänkte jag göra ett helt långt inlägg om alla händelser i spelet, men insåg att det skulle bli väldigt långt så delar istället upp det i tre delar, först ut blir:

Detta år har varit fantastiskt ur samlarsynpunkt för mig med många nya pärlor till samlingen. Jag försöker rangordna dem men kan verkligen inte fundera ut en topp tre eftersom jag tycker mycket om många av dem. Vissa har tagit väldigt mycket tid, andra har kostat väldigt mycket guld och en del har jag haft otrolig tur med. Jag ska gå igenom några av nykomlingarna för 2011, men kan omöjligt ta med alla jag fick förra året eftersom det skulle bli alldeles för mycket!

Pureblood Fire Hawk: En av favoriterna bland de mounts jag har just nu. Redan när de första bilderna på Zaptosmountet publicerades så visste jag att jag ville ha en och när den väl droppade och jag fick den blev jag självklart oerhört glad! Att jag hade fått Glory-mountet några dagar innan gjorde ju inte saken sämre.

Vitreous Stone Drake: Ett av de många mounts Stefan (Kjukisar) hjälpte mig att farma. Stonecore 2mannade vi och fick efter några runs en av de snyggaste drakarna i spelet. Stonedrakes tycker jag är väldigt snygga och jag är glad att ha samlat ihop de som släppts hittills. Sandstone Drake (från alchemy) blev också en favorit, framförallt för alla jag kunde skjutsa runt!


Amani Dragonhawk och Wooly White Rhino: Noshörningen blev mitt absolut första Trading Card Game-mount och följdes upp av dragonhawken precis innan jul. Tidigare har jag knappt kunnat drömma om dessa mounts men allt eftersom har det dykt upp fler och fler som säljer dem för ingame guld, till min stora lycka. Utöver pet- och mountsamlande är ett av mina stora intressen att samla guld! ;) Sammanlagt kostade dessa mounts 235000 guld.

Vi får se om det blir fler TCG-mounts under 2012, vilket jag verkligen hoppas!

Grey Riding Camel: Många, många timmar spenderades i Uldum i jakt på den gråa kamelen och titeln Camel-Hoarder. När jag till slut hittade den var det en oerhörd lättnad att få lämna Uldum för ett tag, även om jag skulle komma tillbaka senare för Tol'vir-mountet. Faktum är att jag under min jakt på archaeology-mountet faktiskt hittade en till figurine som ledde till ytterligare ett mount. Den gången summade jag dit Neweqa så han också fick titel+kamel.
Ultramarine Qiraji Battle Tank: Det här mountet blev jag nästan galen av att farma eftersom det tog sådan fruktansvärt lång tid. Timme efter timme grävde jag upp fragments utan att låsa upp Tol'vir-mountet. Jag la ut flera, flera tusen guld på keystones som inte heller ledde någon vart. Det var dock värt allt hårt slit när jag väl fick mitt mount - välförtjänat!
Phosphorescent Stone Drake: Ett mount som gav upphov till många timmars campande i Deepholm var denna lila skönhet som slutligen Inera var snäll och hjälpte mig att få. Lila är en av mina favoritfärger och detta är en av expansionens storfavoriter, väldigt vackert mount som jag är glad att ha i samlingen!
Corrupted Fire Hawk: Jag använder inte min på bilden men valde just detta screenshot eftersom jag tycker att det är så snyggt! Den lila fire hawken är självklart också en favorit tack vare sin färg och utformning. Grymt snyggt mount som var roligt att skaffa. Då jag fick dem båda tätt inpå varandra har det varit svårt att välja vilket man ska använda mest ;)

och så har vi nummer 1:
Ashes of Al'ar: Sist men långt ifrån minst kommer det mount jag drömt om allra längst som jag äntligen fick förra året. Det är ingen tvekan om saken att Ashes är och alltid kommer vara mitt absoluta favoritmount. Inget kan slå min underbara phoenix. Helt fantastiskt att äntligen få äga min egna Ashes of Al'ar!

Som sagt tog jag med långt ifrån alla nya mounts och flera av de uteslutna är minst lika viktiga de med. Något som bör nämnas är att jag fått en hel del hjälp med farmandet av vissa mounts såsom Ashes bland annat och jag är väldigt tacksam över att ha så fina och hjälpsamma vänner. Tack allihopa! 

5 kommentarer:

Critcrit sa...

Ser ut som att du har haft fult upp detta år och fått ett par riktigt fina rare mounts, både tur och en jävla massa jobb.

Grattis och hoppas att 2012 kommer bli minst lika bra för mounts.

Steph sa...

Mm har varit busy ;) tack, puz! :D

Anna sa...

Tack så jättemycket för din fina kommentar, den värmde :) kram!

Unknown sa...

Har du någon gång spelat Tales of pirates? :D haha

Steph sa...

Nej det har jag inte gjort ^-^ är det roligt?

Skicka en kommentar