CIDIEN - OUTLAND EU

lördag 7 januari 2012

Historia A

Worst blogger EU signing in! Nej riktigt så illa är det väl inte, men jag har varken haft tid eller lust att uppdatera bloggen på senaste. I måndags påbörjade jag en ny kurs: Historia. Den är ganska intensiv, högst tempo hitills av de jag har läst. Bara denna vecka gick vi igenom:

Forntiden:
Källkritikens ABC
De äldsta människorna 
Flodkulturerna
Indoeuropéerna
Nordens forntid
Antiken:
Grekerna
Romarna
Antikens teknik
Medeltiden:
Folkvandringarna
Europa under hög- och senmedeltiden

Blir en hel del på en gång kan jag säga, mycket information att ta in. Kursen fortsätter likadant i 4 veckor och sista veckan är det två prov på allt man lärt sig under hela kursen. Hoppas verkligen att det kommer gå att få in allting bara, haha. Hur som helst kommer snart del 2 upp i 2011, pets! :)

5 kommentarer:

Piranah sa...

Huga, historia är det värsta jag vet! (och det jag är sämst på). GL!

Steph sa...

Jag brukar tycka att det är väldigt intressant, men i den här takten hinner man inte riktigt sätta sig in i någonting ordentligt :p tack!

Nicole sa...

Sp'nnande! Jag började också läsa Historia på universitet för kusen ingick i Kultervetenskap..det var väldigt intressant! :) Men mycket att ta in ja. Jag hoppade av programmet för det blev för mkt för mig :/ Men det var ändå kul!

Critcrit sa...

Ett tips är att inte kolla på Vampire Diaries hela kvälarna dock :P

Steph sa...

Nicole: Jo det är ju jättespännande, men det är ju samtidigt jobbigt när det är så stressigt att man inte riktigt hinner lära sig allting, haha :p fast ska väl vara glad att jag ändå är intresserad av det, hade varit värre annars!

Critcrit: Tss, det är nyttigt! Annars sitter jag ändå fast på mumble ;)

Skicka en kommentar