CIDIEN - OUTLAND EU

tisdag 17 januari 2012

Vad farmar jag?

Jag skriver ju oftast i bloggen när jag väl har fått ett mount redan och inte så mycket om själva farmandet i sig. Så vad farmar jag egentligen just nu?


Dessa fyra mounts är dem jag farmar varje vecka, självklart finns det ju alltid en chans att få dem från raids med men då de både är raredrops och kräver lite tur med rolls så valde jag att inte inkludera dem här. Ett mount som också är väldigt nära just nu är det från Glory of the Icecrown Raider (25), saknar bara några få achievements där, gäller bara att orka sätta ihop en grupp eller hitta en som hade tänkt göra achieves.

Det var ett tag sedan jag gjorde i ordning bilden så raptorn från ZG har jag ju redan fått!

Samtliga mounts går väldigt bra att farma med 2-3 personer, jag har oftast tur och får med mig åtminstone 2 extra så det brukar aldrig vara några problem överhuvudtaget.

Swift Zulian Panther: Vi brukar gå 1 tank, 1 healer och 1 dps (jag) inne i Zul'Gurub, vilket räcker gott och väl för att kunna ta både panter- och raptorbossen. På senaste har det blivit lite slackande men jag försöker komma iväg varje dag! Hoppas att det droppar fler raptorer med till mina kära kompanjoner ^^
Azure Drake: Malygos går att sola med flera klasser men ju fler, desto lättare. Oftast brukar vi köra 2-4 dps bara vilket gör att när man går in i flygfasen så är han redan på 1%. Det brukar aldrig vara några problem att få med sig folk som tur är :) so far har vi varken sett Azure Drake eller Blue Drake.
Onyxian Drake: Brukade oftast köra denna med 1 tank, 1 healer och 1 dps men de senaste veckorna har jag kört tillsammans med Crits dk-alt vilket fungerar alldeles utmärkt.

Några mounts jag skulle vilja farma är Invincible, Mimiron's Head och Drake of the East Wind, tyvärr har det inte blivit av riktigt men vem vet vad som händer i framtiden? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar