CIDIEN - OUTLAND EU

torsdag 19 januari 2012

Nerfs till Dragon Soul!

During the scheduled server maintenance on the week of January 31, the Dragon Soul raid will become enveloped by the “Power of the Aspects” spell, reducing the health and damage dealt of all enemies in the raid by 5%. This spell will grow progressively stronger over time to reduce the difficulty and make the encounters more accessible. The spell will affect both normal and Heroic difficulties, but it will not affect the Looking for Raid difficulty.
http://blue.mmo-champion.com/topic/216008-dragon-soul-difficulty-changes/
http://us.battle.net/wow/en/blog/4326384

Inc nerfs, redan! Jag är inget fan av att döda bossar efter nerfs alls så jag hoppas verkligen att Fantastic Ten hinner få ner Hagara och Ultraxion innan detta sker, vi har goda chanser om vi bara får ihop raids och alla är lika motiverade som jag känner mig just nu - och det tror jag!

Jag kan förstå att de vill att alla får se den content som finns ute men samtidigt är jag starkt emot nerfs, speciellt så tidigt. Varför inte få det enklare genom det gear man får varje vecka och genom att nöta bossen tills den sitter? Det är vad jag tycker är roligt i alla fall och känslan när bossen väl dör blir ju så mycket bättre om det är något man kämpat för. Är i alla fall glad att det inte är en så kraftig nerf direkt som Firelands fick utan gradvis som i Icecrown Citadel istället. Det var en stor besvikelse att gå in i ett nerfat heroic Firelands och nästintill oneshotta varenda boss.

Nåja, det är som det är och förhoppningsvis hinner vi döda Hagara och Ultraxion innan dess, håller tummarna för att raidaktiviteten och motivationen håller sig på topp!

7 kommentarer:

Critcrit/Adjective sa...

Ultraxion är mer eller mindre en free kill tror jag men på Hagara måste vi progga lite men vi ska nog ha tid med det innan nerfsen. Nerfsen i sig måste jag hålla med dig då jag tycker att det är lite onödigt specielt då det är sista content (om dom inte gör en Halion 2.0) och det är ett tag kvar tills MoP.

Steph sa...

Ja det tror jag med, bara att alla trycker ut så mycket dps som möjligt och lyckas trycka på knappen i tid så är det inga problem whatsoever. Hagara är ju en bitch men med de framsteg vi sett och framförallt med en ordentlig progresskväll på henne ska det inte vara några problem heller :)

Mm, undrar när MoP kommer egentligen...

Beckychu sa...

Wtf? Nerf redan? Varför har blizz blivit så stressade med dessa nerfs?! >< Ugh. Det är väl minst ett år kvar till MoP? Eller något sånt. Varför nerfa nu. :C

Steph sa...

Jadu det undrar jag med, kunde gott ha fått vara orört ett tag till!

Piranah sa...

POO ON A STICK! i do not approve.

Anonym sa...

"as well as allowing players to opt-out of the assistance by speaking to Lord Afrasastrasz"

You can opt out.

Steph sa...

I know :)

Skicka en kommentar