CIDIEN - OUTLAND EU

måndag 25 juni 2012

Unable to connect - super happy fun time!


Lite såhär ser det ut för mig och har gjort ända sedan igår lunch/eftermiddag. Något är väldigt fel med vårt internet och flera bekanta med Telia har stött på samma problem. Jag är inte speciellt teknisk av mig på det sättet så jag har ingen aning om vad det är för problem men alla internetsidor står bara och laddar i en oändlighet, 9 av 10 gånger laddar de inte fram något alls och den där 10:e kommer man in på sidan, fast den ser oftast konstig ut. World of Warcraft vill inte fungera alls, den står på connecting tills den går dc eller så får man det fina meddelandet på bilden ovan, sjukt irriterande. Skype fungerar någorlunda - kan vara inloggad och skicka/ta emot meddelanden lite då och då, fast ringa går ju förstås inte. Missade raiden igår pga detta, vilket var riktigt drygt eftersom jag i princip aldrig missar någon raid någonsin och vi dessutom bara kör en gång i veckan nu. Som tur var fick de ihop folk utan mig, alltid något.

Nyss fungerade allting helt felfritt - det gick snabbt, jag kunde gå in i WoW och allt såg bra ut - sen kraschade det igen. Nu kraschar det helt och hållet till och från och när det väl fungerar är det segare än en åsna på två ben som min brors kompis så fint sa. Suck. Nåja, nu fick jag gnälla av mig lite i alla fall ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar