CIDIEN - OUTLAND EU

onsdag 13 april 2011

Items som aldrig droppar

I varje raidinstance har jag alltid ett eller flera items som jag verkligen vill ha men som aldrig någonsin vill droppa. I ICC var det trinketen från Rotface och just nu är det Power Generator Hood, Book of Binding Will samt Theresa's Booklight (den kan jag dock förstå att jag inte sett, lite besviken på att enda dpswanden kommer ifrån trash). Ingen av dessa items har alltså synts till en enda gång under Fantastic Tens raids, ganska konstigt och mycket irriterande! Istället brukar vi bara få mängder av loot som går till disenchant, inte speciellt motiverande.

Det känns lite som att det är en oskriven lag det där, vissa saker man vill ha kommer helt enkelt aldrig dyka upp och får ersättas senare av någonting annat, haha. Å andra sidan har jag haft flera guildies som snabbt får precis allt de vill ha. Jag har kanske bara otur med drops helt enkelt! Fast egentligen gör det ju inte så mycket, det är ju inte gearet som är det roliga, utan progress!

Någon annan som jagat/jagar efter ett visst item som man aldrig lyckas få?

7 kommentarer:

Sofia/Akrie sa...

Jag har alltid jagat efter wands också. Men otroligt nog så fick jag en söndags från Chimaeron. o.O Sen har det alltid varit jakt på offhands. :)

Piranah sa...

Power Generator Hood droppade för oss varenda gång vi var där inne typ :S Boken har jag sett droppa en gång, men aldrig wanden :(

Det jag aldrig sett droppa när jag raidade med piranah är svärdet från KT. Kommer inte ihåg vad det heter. Men den droppade givetvis när jag pugade och var på min hunter :P

Steph sa...

Akrie: Då får man passa på att gratulera då :D

Piranah: Haha ja, i princip varenda caster jag känner har det headet, förstår inte varför det är så rare för oss!

Ååh The Turning Tide! Hade den ett bra tag på Cidien, den droppade faktiskt ganska ofta för oss, tror vi var tre mages och en lock med den ganska tidigt och sen fick vi flera!

Nymphea sa...

Sjukt, vi får alltid massa power generator hoods som får disenchantas :( Tror det droppade 3 stycken förra raiden.. alltid irriterande när det man vill ha inte droppar! Samma för mig med bracers från chimaeron :)

Steph sa...

Ja den verkar verkligen vara en common drop för alla utom oss, haha, konstigt!

Azielix sa...

I waited for the phase twister leggins from trash. They've now decided to drop when i'm practically bis slot gear FU BLIZZ!!

Qonos sa...

hade väl en 30 rundor på båtjävlen innan jag fick min sköld droppad. nu är det en trinket som aldrig vill droppats, eller jo en gång droppades den då missa jag roll 8 mot 80+ hehe

Skicka en kommentar