CIDIEN - OUTLAND EU

söndag 18 september 2011

Ur samlingen #2: Headless Horseman's Mount

Droppar: Headless Horseman, Scarlet Monastery under Hallow's End eventet.

Hur jag fick den: Nuförtiden får man ju en bag med chans på mount,pets etc. från event-bossarna, förr droppade de bara som på vanliga bossar och det var på den tiden jag fick min häst!

Eftersom jag var inriktad redan från start på att få detta mount så ville jag summa bossen så många gånger som möjligt per dag. Jag hade många snälla guildies som ställde upp på att komma och summa bossen både med mains och alts, vilket ledde till att vi dödade bossen flera gånger per dag. Som mest tror jag vi hade 24 summons på en dag och enligt en bloggpost snittade vi 12 per dag de andra dagarna. Blev en hel del summande hit och dit kan jag säga!

Trots detta så ville inte hästen droppa. Det var inte förrän på vår allra sista summon den sista dagen (som jag minns det, annars näst sista!) av Hallow's End som mountet äntligen droppade! Då blev jag glad kan jag säga! Blev också väldigt tacksam över att det var så många personer som orkade lägga ner tid på mitt farmande och hjälpa till, guld värda guildies!
Mitt första screenshot på Headless mountet!

Jag fick mountet: den 30 oktober 2009

Hur många runs/försök: Som nämnt innan blev det ganska så många, för den som orkar kan den räkna antalet dagar Hallow's End är igång och gångra det med 12 eftersom vi körde minst 12 summons per dag. Lite extra vissa dagar!
Chillin'!

Tankar om mountet: Jag tycker att mountet är väldigt snyggt, påminner mycket om Kara-hästen som jag dock tycker är snäppet snyggare. Båda hästarna ser ju väldigt onda ut också!

Det är roligt att man kan använda det både som ground och flying-mount (vilket den var först ut med att kunna) MEN någonting som alltid stört mig enormt mycket är att den springer väldigt snett på marken. Något som den alltid har gjort, och alltid skulle behöva fått fixat.

Något som är lite lustigt är att jag första året med det nya systemet fick ytterligare ett mount, i bagen på Cidien. Synd att man inte kunde trade:a den till en alt eller någon annan som inte hade lika mycket tur, haha!

4 kommentarer:

kjukisar sa...

denna fina mount har man förlorat ett 4-5tal gånger + fick den på prällen:( men de e ett fint mount:P vill ha den på palan

Piranah sa...

Jag har försökt få den i flera år :( Får den aldrig.

Erik sa...

Detta är nog ett av få mount jag fick före dig! ;)

Steph sa...

Kjuk & Piranah: Får hoppas att ni får den nu i år då! :)
Erik: Haha jaa, kommer ihåg det!

Skicka en kommentar