CIDIEN - OUTLAND EU

onsdag 11 januari 2012

2011 - året som gick 2

Detta inlägg tog ju lite längre tid att få upp än beräknat, men bättre sent än aldrig ;) har ganska så fullt upp med historiakursen faktiskt. Igår spelade jag sammanlagt 30~ minuter kanske och blev ändå inte klar med allt plugg förrän 19.30. Visserligen gick jag upp ganska sent (11) men ändå, mycket att göra! Hur som helst:










Mitt petsamlande har alltid prioriterats efter mountsamlandet men samlingen har ökat på ganska stadigt ändå får jag nog säga. 2011 bjöd på en hel del nya fina pets och det var svårt att bara välja ut några favoriter men det gick till slut!
Tiny Shale Spider: Ett av årets första pets om jag inte minns helt fel. Var egentligen på jakt efter Aeonaxx när NPC-scan plingade till om att rarespindeln Jadefang var i närheten. Hade sparat bombdailyn för att kunna skjutas upp till den lilla platå Jadefang befinner sig på och var först dit vilket gav mig detta pet! Tycker att modellen är snygg och lär skaffa själva Jadefang till min hunter.

Pebble: Redan när jag spelade Cataclysm-betan föll jag för questlinen där man blir förföljd av en liten stenelemental som verkar väldigt förtjust i en redan från början. Då jag insåg att man kunde få honom som pet så var det en självklarhet att jag försökte köra dailyn varje dag. Tyvärr bestämmer man ju inte själv när det är just Pebble-questen, så det tog lite tid innan Pebble flyttade hem permanent till mig! Han platsar helt klart på favoritlistan.



Fox Kit: Jobbigaste farmingen någonsin inom petsamlandet. Jag har under 2011 spenderat otals timmar i Baradin Hold i hopp om att mitt rävdödande skulle ge mig ett nytt pet, vilket det inte gjorde förrän mot årets slut.

Det absolut jobbigaste med farmingen var alla pvpare som i tid och otid dödade mig i stora flockar. Vissa gånger fick jag med mig guildies så jag kunde farma ostört, men petet tog verkligen sin lilla tid. Oerhört lång och jobbig farming, men så underbart när krabaten väl valde att droppa!

Lil' Ragnaros: I samband med vår Ragnaros-kill köpte Stefan (Kjukisar) varsin liten Lil'Ragnaros från Blizzardstore åt oss. Det var verkligen ett efterlängtat pet, för hur häftig är han inte? Dessutom fungerar han som cooking fire, bara det! ;) Något som var lite lustigt när jag letade igenom screenshots för Raggy var att Knorp är med på nästan varenda bild, han är katten i bakgrunden där!


Lil' Tarecgosa: Den lilla drakbebisen fick jag och mina guildies då jag fick min legendarystav. Det blev aldrig något eget inlägg för lilldraken eftersom staven blev den stora händelsen då, men det ändrar inte det faktum att det är ett av de snyggaste petsen i spelet! Underbart söt :)

Guardian Cub: Critcrit bjöd på en överraskning i mitten av november. I min mailbox låg nämligen ett litet paket som innehöll en Guardian Cub från honom! Ett oerhört gulligt litet pet som bjuder på många trevliga animationer. Min favorit är nog när den jagar en liten fjäril i luften, d'naaw. Cuteness overload!


Pandaren Monk: Jag fick ytterligare en mycket fin present, av Charlez, som skickade en Pandaren Monk! En tidig julklapp från honom då han ville hjälpa till med samlandet. Denna lilla pandaren är väldigt underhållande och svarar på ett antal emotes. Han kan både buga för en och ta en drink! ;) Finns det förresten ett mer passande pet inför Mists of Pandaria?

Murkablo: En annan favorit från detta år är den underbara lille Murkablo som blev min då jag köpte virtual ticket till Blizzcon. Häftig design och grymma animationer kännetecknar detta pet. Ett av de häftigaste petsen jag har i min samling! Blizzcon var för övrigt en riktig upplevelse även om det bara var över internet. Följde det hela tillsammans med Charlez, mys!

Celestial Dragon: Slutligen summerar jag inlägget med ett pet jag ju faktiskt fått genom alla andra pets. Celestial Dragon är den reward man får för att ha 150 pets. Även detta pet har häftiga animationer och en snygg look. Det som var lite tråkigt var att jag inte behövde kämpa alls för att nå achievet eftersom jag redan hade så pass många pets. Hoppas på att nästa achievement sätter ribban lite högre! Visst är det förresten en söt bild på mig och Kjukisar i trollform?


Som sagt blev det en hel del nya pet år 2011, varav tre från Blizzard Store som jag fick av mina underbara guildies! Med min kärva studentekonomi uppskattas det verkligen och just för att de var gåvor är Ragnaros, Guardian Cub och Pandaren Monk favoriterna för 2011, de representerar inte bara pets utan också grymma människor. Tack allihopa! :)

3 kommentarer:

Piranah sa...

Yay! Jag saknar ett pet för att få celestial dragon nu. Har fortfarande inte fått min moonkin hatchling jag blivit lovad x) Men men! snart så :)

Grattis till alla fina petsen. Jag gillar Tiny shale spider, lil tarecgosa och guardian cub mest <3

Steph sa...

Åh men då är det ju riktigt nära i alla fall! :) finns väl säkert något du kan farma annars.

Tack så mycket :D

erik sa...

:)!

Skicka en kommentar