CIDIEN - OUTLAND EU

måndag 16 april 2012

MoP beta: Screenshots & tankar

Här är lite bilder som jag tog när jag började spela MoP-betan (de små bilderna är det bara att klicka på). Väldigt vackra miljöer! Jag hoppas verkligen att Mists kan återge den känsla jag hade i tidigare expansioner eftersom Cataclysm inte riktigt levt upp till den. Jag kommer ihåg första gången jag kom till Northrend, väldigt speciell känsla som tyvärr inte infann sig igen då jag kom till Mount Hyjal och den kom knappast senare heller när man plötsligt tog sig till ett helt nytt ställe utan en riktig sammankoppling till Hyjal.
Det kommer verkligen bli ett upplyft att återigen ha en sammansatt kontinent med de nya zonerna. Mer sammanhängande och en känsla av en ny värld.

Jag hoppas också på att få tillbaka känslan i övrigt, för genom hela Cataclysm har jag varit fram och tillbaka i tankarna att sluta spela eftersom jag inte alls tycker att det är lika roligt längre, det enda som håller mig kvar har varit raids och de guildies jag har. Tyvärr har vi ju haft en hel del problem att ens få några raids eftersom det ständigt är problem att hitta folk och just det har bidragit lite ytterligare till att man tröttnat. Mists of Pandaria får allt se till att vara mer spännande och kul, samt erbjuda lite mer att göra, vilket det ju verkar kunna göra med bland annat challenges och pet battles. Kan bli väldigt bra!
Tyvärr är nog mycket av den förlorade känslan nostalgi, folk man saknar att spela med och den atmosfär vi hade i min gamla guild Var e VargeN. Å andra sidan finns det ju inget som säger att man inte kan få till en lika bra stämning med annat folk och jag tycker verkligen den nuvarande guilden är på rätt väg.

Något annat som jag varit besviken på genom hela Cataclysm är raidsen. Tänk hur maffigt det var att gå in i Ulduar eller Icecrown Citadel under Wrath, tycker inte riktigt att det är samma sak att gå in i Dragon Soul, känns inte lika mäktigt på något vis. Men som sagt, snart ny expansion med nya möjligheter och det ser jag fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar